TRE individuaalseansid

TRE – trauma ja stressi harjutused

Harjutuste seeria on koostanud David Berceli tai chi, jooga ja bioenergeetiliste harjutuste baasil. Harjutuste eesmärk on panna keha värisema ja tekitada sisemine vibratsioon. „ Värin“ on instinkt, mis vallandub tugeva stressi või pinge puhul ja aitab vabaneda üleliigsest pingest.

Põhimõtteliselt reageerivad lihased igale ehmatusele  ja hirmule lihaste pingeseisundiga. Isegi siis kui sa otsustad, „ pole hullu, saan hakkama. Pikaajaline pinge ja stress põhjustavad adrenaliinitaseme püsimise, mis muutub harjumuspäraseks seisundiks.

Stress ja hirm ladestuvad kõhu siselihasessse – psoas lihasesse ja selle energia vabastamiseks sobivad TRE harjutused. TRE harjutused on kombineeritud just selliselt, et vabastada pinge lihastest ilma sõnalise teraapiata.

TRE harjutused mõjuvad kehale sügaval sisemiste lihaste tasandil, mõjutades eelkõige  nimmeniude lihast ehk psoas lihast, kõiki jalalihaseid ning selja-kaela lihasgruppi. Psoaslihas on suur siselihas mis kinnitudes rinnakorvi viimase ribi juures selgroo lülide külge läbib vaagna ja lõpeb alumise otsaga sääreluu küljes. Psoaslihas reageerib kõige esimesena hirmule ja stressile. Kuna sellele lihasele ei saa välispidiselt ligi on TRE harjutused väga tõhusad sealse pinge leevendamisel.

Samuti on TRE harjutuste juures hea, et sa saad neid ise kodus edasi teha, kui oled eelnevalt koos terapeudiga harjutused selgeks saanud ja sa oskad oodata ja usaldada nende mõju enda kehale. Soovitav on tulla gruppi või individuaalseansile vähemalt kolm korda, kuna kehateraapia puhul ei ole võimalik ette ennustada emotsionaalseid ja füüsilisi reaktsioone. Selleks anname igale kliendile meditsiinilise ankeedi kus küsitleme sinu füüsilise ja emotsionaalse ajaloo kohta.

TRE harjutused ei ole soovitavad, kui sul on paanikahäired, väga kõrge vererõhk, südamerütmihäired, glaukoom, kui sul on olnud hiljuti operatsioon, põletik või luumurd, kui sul on süda haige või sa oled rase.

TRE harjutused sobivad hästi, kui sul on vaja hoida enda igapäevane stressitase madalal, ärevushäired, depressioon, alaselja valud või on probleemid orgasmi, rasestumisega.

Selleks et saada piisav esialgne toetus harjutuste selgeks õppimise ja enda keha reaktsioonide tundma saamise näol, on soovitav käia kolm korda TRE individuaalseansil. Seanss kestab umbes 1,5 -2 tundi.

Olen rõõmuga valmis sind toetama TRE harjutuste tutvustamisel. Lõpetasin TRE 2 astme koolituse augustis 2013.

Meeldiva kohtumiseni, Kert Grünberg ( kert@hingamistuba.ee)

Write a comment

You need to login to post comments!